Friday 17 October 2014

är det så ?

frågan jag ställer mig just nu om jag ska bara släppa taget om att vara glad och positiv, känna lyckan i varje ord för att låta mig falla i det mörka. om jag ska tillåta mig att vara deppig och gråta för minsta lilla, bli arg utan bli rädd för ilskan jag har.

det var skönt igår, när jag kom hem så klev jag ur från kläderna, satte på mig pyjamas och gick och la mig. jag tog med mig boken, sorgen och la mig i sängen. kröp under täcket, gömde mig.
försökte pressa ut lite tårar men det gjorde ont i kroppen så jag bara lät det ske medans jag läste.

jag berättade även för martin om hur det kändes efter några timmars sängboende.
han kröp upp bakom mig, höll om mig och sa att jag är så duktig som orkar, som orkar kliva upp och jobba, som ändå orkar skratta när han vet att allting suger.
men det han inte vet var att det där lilla fick mig att gå upp idag.

hej fredag.


No comments:

Post a Comment