Thursday 9 October 2014

on the internetz..

just nu cirkulerar det en video på en, kanske två-tre månaders, bebis som just hade tagits ur från kvinnans kropp.
det förstörde mig, speciellt nu när det är årsdagen för när jag gjorde abort.

jag undrar om mitt barn såg ut sådär när jag låg där på operationsbordet, nedsövd. levde mitt barn då ? låg den också i läkarens hand och rörde på sig, tog sina sista andetag ? 

det suger.

visst, jag är jävligt glad för att jag gjorde abort. jag hade fått barnet (felicia, det var en felicia) fråntaget. jag var inte stabil för fem öre, jag var bara 16, killen var bara 15. knappt varit tillsammans ett år.
nyskilda föräldrar, fucked up barndom.

men om jag hade behållt henne, om jag hade sagt ja till livet.. 

hon/han skulle fylla 10 nu i april/maj 
(insisterar på att det var en felicia).

jag älskar dig trots att jag berövade livet från dig.

No comments:

Post a Comment