Sunday 1 February 2015

kaoset är mitt.

jag stökat till, jag kallar det för städning.
jag börjar i ett rum men avslutar inte, jag går vidare till nästa och gör samma sak.
du går bakom mig, observerar mitt städ, plockar undan efter mig.

du fnissar och jag undrar varför, ditt huvud guppar när du står still säger han.
förvirrad, förbryllad och fnissig fortsätter jag vidare. jag plockar upp strumpor, hittar inte den makarna, släpper dom och gör ett spår av strumpor.

du går omkring med en tvättkorg och lägger i alla spår. du fnissar och jag frågar varför, ditt lillfinger har ett eget liv säger han.
mitt lillfinger har ett eget liv, men det var min hemlighet. drar fingrarna genom mitt hår och går vidare mot köket. 

du hinner före mig, du fyller vattenkokarn och sätter igång det. tar fram stora koppen, mitt favoritte och fixar.
jag frågar hur du visste om att jag ville ha te, du säger att jag beter mig fruset.

du säger att mitt är kaos är ditt kaos.

No comments:

Post a Comment