Sunday 1 February 2015

vi går ut och brinner upp i natten.

alltid samma sak, vi går runt på stan, försöker hitta något att göra.
snurrar runt och runt och skrattar och kollar vilket ställe har det godaste varmchoklad.

och jag tappar bort mina skor, hittar nya men inser fort att skorna hänger runt ditt huvud för du är rambo. 
du passar så bra i ljusblått, det framhäver din bleka hud som passar bra med vinröda läppar säger du.

jag slänger fram handen och säger att du ska ta den för vi ska med färjan över till hawaii. aloha aloha, kokosnötter och vita stränder. färjan är så snabb att vi hamnade i karibien och alla visslade efter dig.

men rambo, vi är inte i hawaii, vi är i barbados! jag har inte solskyddet med mig. du grävde i byxorna och plockade fram solskyddsfaktor 50. för du ska inte bli så brun, för att du ska inte bränna ditt leende.

ååh rambo det här är så romantisk men det här är fan inte hawaii. du slänger fram brevet om oss och säger att det inte gör något, vi åker till rom och äter pasta och pratar italienska och sen ska vi sova.

du säger det ena och det andra, tar mig till ställen som får mitt hjärta att brista och du älskar oss lika mycket som du älskar kakor. 

jag blundade och åkte till hawaii utan dig.

No comments:

Post a Comment