Friday 6 February 2015

om jag stannar

vi ligger på gräset, kisar mot det stora blå och är tysta. du påpekar att solen är varm, jag fnissar och frågar dig varför vi pratar om vädret.

din hand snuddar lätt min hand, små stötar går igenom min kropp. jag frågar om du känner samma sak och du påpekar att solen är varm idag.

jag drar bort min hand försiktigt från dig
men du fångar den och stryker din tumme på utsidan av min hand.
jag påpekar att solen är varm.

jag sätter mig motvilligt upp, jag ville mer än gärna känna men behövde en ursäkt från att inte bli galen. värmen från din hand försvann och trots att solen är varm blev det kallt.

du kväver min panik, du låter din hand vandra över handen, armen, axeln, ryggen, andra axeln, för att sedan låta dina fingrar cirkulera runt min tatuering.
du hummar på en låt och det får mina väggar att gå sönder.

du påpekar att solen är varm och planterar en kyss på min axel.

No comments:

Post a Comment