Monday 3 March 2014

den välkända oscar wilde citatet.

jag har ett beroende av vackra ord och meningar, sånt som fångar mig och griper tag i mig. ord som får mig att inte släppa taget. 

jag vill bara ha mer, använda orden som som har fångat mitt intresse för hela världen. citat från filmer som berör eller som får mitt hjärta att slå ett extra slag. 
drömmen om att själv ha en bok i någons bokhylla som är min egen är stor men jag har aldrig ord för trehundra sidor.

men åter till titeln på denna inlägg.
han har en citat som jag förstod, som blev en del av mig en dag. många har olika meningar och betydelse för denna. 
även jag, men jag hittade en som liknade min förklaring. 

över till citatet, som är på engelska: "dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world". 

du kommer att få en egen betydelse för denna någon dag, precis som jag, precis som de andra. 

men denna är numera en del av mig, en
betydelse, en mening som har etsats fast i mitt huvud, mitt hjärta och min kropp.



No comments:

Post a Comment