Wednesday 19 March 2014

hur många har du dödat ?

något som jag alltid undrar över när jag ser någon i militanta kläder. 
nu snackar vi inte om tacky camobyxor
utan verkligen militant. 

jag undrar alltid hur många personer han har dödat eller om han ens har dödat. 
om han har det, hur dödade han dom ? 
närstrid eller med sitt militanta vapen.

undrar även om han skulle döda mig om jag gjorde något drastisk. inte för att jag 
skulle göra det, jag är inte dum. 
men skulle han eller skulle han bryta armen av mig ? 

just nu sitter jag framför en man med sina militanta kläder. 
han ser fridfull ut, lite trött. han har trasiga
händer, nagelbanden borta, men han ser 
fridfull ut så han kan inte ha dödat någon.

jag hade nog aldrig kunnat döda någon.
jag kan bli ledsen om jag dödar ett försvarslöst spindel. 
fast samtidigt ska man säga aldrig för 
tänk om man hamnar i en situation där man faktiskt måste ?


No comments:

Post a Comment